Skip to main content

5 Τρόφιμα Που Μπορούν Να Βλάψουν Το Στόμα Σας

#1: Παγωτό

Αυτό το παγωμένο γλύκισμα βλάπτει τα ούλα, ειδικά αν είναι ήδη ευάλωτα. Γενικά τα πρόσθετα σάκχαρα που περιέχουν οι περισσότερες γλυκές τροφές και τα ροφήματα, από τα μπισκότα μέχρι τα αναψυκτικά, είναι ιδιαίτερα βλαβερά για τα ούλα, καθώς προσκολλώνται επάνω τους απελευθερώνοντας διαβρωτικά οξέα. Επιπλέον, η χαμηλή θερμοκρασία του παγωτού μπορεί να ερεθίσει τα ούλα που έχουν ήδη αρχίσει να φθείρονται, εκθέτοντας τις ρίζες στις εναλλαγές ζέστης και κρύου. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποκλείσετε τα γλυκά από τη διατροφή σας. Προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση ζαχαρούχων τροφίμων.

#2: Ντομάτες

Οι όξινες τροφές είναι εξίσου βλαβερές για την υγεία και την καλή κατάσταση των ούλων, όπως και τα γλυκά. Παρόλο που οι ντομάτες είναι μια υγιεινή τροφή από πολλές απόψεις και είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, το οποίο συνδέεται με μείωση των κινδύνων εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου, αυτό το ζουμερό λαχανικό είναι επίσης εξαιρετικά όξινο. Η κατανάλωση ανάλογων τροφών φθείρει περισσότερο τα ούλα και ενισχύει τον κίνδυνο τερηδόνας. Όταν απολαμβάνετε τις ντομάτες σας, προσπαθήστε να τις συνδυάζετε με άλλες τροφές που εξουδετερώνουν την οξύτητα, για παράδειγμα μοτσαρέλα, άπαχο μοσχαρίσιο κρέας ή κοτόπουλο, ξηρούς καρπούς, φακές ή τόνο.

#3: Πορτοκάλια

Τα εσπεριδοειδή όπως τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ, τα λεμόνια και τα λάιμ, είναι όξινα και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυσικά σάκχαρα, που βλάπτουν και διαβρώνουν τα δόντια και τα ούλα. Μπορείτε να εξασφαλίζετε την απαραίτητη βιταμίνη C για τον οργανισμό σας αποφεύγοντας την οξύτητα, για παράδειγμα, λαμβάνοντας συμπληρώματα ή η καταναλώνοντας λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C αλλά με χαμηλή οξύτητα (όπως μπρόκολο, σπαράγγια και μπιζέλια) και φρούτα όπως το πεπόνι και το ακτινίδιο (τα οποία εξάλλου έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C σε σχέση με τα πορτοκάλια).

#4: Ψωμί

Το λευκό ψωμί, όπως και οι υπόλοιπες αμυλώδεις τροφές με λευκό αλεύρι, δεν κάνουν καλό στα ούλα σας. Ίσως εκπλαγείτε μαθαίνοντας ότι το ψωμί, τα κράκερ και οι τηγανητές πατάτες είναι το ίδιο βλαβερά για την υγεία των ούλων όπως και τα γλυκά. Αυτές οι αμυλώδεις τροφές περιέχουν απλούς υδατάνθρακες, οι οποίοι παραμένουν στο στόμα και διαλύονται σε σάκχαρα ευνοώντας την ανάπτυξη των βακτηρίων που παράγουν οξέα και προκαλούν τερηδόνα.

#5: Ενεργειακά ποτά

Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, τα ενεργειακά ποτά διαβρώνουν τα ούλα και ευνοούν την ανάπτυξη τερηδόνας λόγω της οξύτητάς τους.. Αν εσείς ή το παιδί σας καταναλώνετε ενεργειακά ποτά μετά από αθλητικές δραστηριότητες, φροντίστε να διαβάζετε τις ετικέτες των προϊόντων για να επιλέγετε αυτά με τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή προτιμήστε το νερό.

Τι είναι η ουλίτιδα;

LISTERINE® Teeth & Gum Defence

LISTERINE® Teeth & Gum Defence Ήπια γεύση

LISTERINE® Total Care

Η πιο κοινή αιτία της ασθένειας των ούλων

4 συνήθειες που μπορούν να βλάψουν το στόμα σας